söndag 21 januari 2018

Uppfriskande

Klart man ska vilja

Enligt olika nyheter så ska Alice Bah Kuhnke sagt i en intervju att hon kan tänka sig att bli språkrör i Miljöpartiet. Med det bryter hon en gammal svensk tradition av falsk ödmjukhet att alltid svara nej när man blir tillfrågad.

Jag tycker Alice gör rätt här. Vill man ha en post, eller vill vara med och påverka, så ska man såklart vara tydlig med det. Då vet ju världen vad den har att rätta sig efter, och just nu behöver Sverige människor som står upp och visar att man vill vara med och att man har ambitioner. 

Jag vill också bli partiledare och statsminister. Chansen är väldigt liten att jag skulle bli tillfrågad, och just nu har vi en partiledare som är jättekompetent och som jag inte vill vara utan, men viss vill jag.

Så var det sagt. Det kändes rätt bra.

Nu fortsätter det politiska arbetet som vanligt.















Inga kommentarer: