lördag 25 november 2017

Katalysatorpolitik

Katalysator

Många människor man talar med nuförtiden tycker att SD behövs i politiken för att föra vissa frågor framåt. Som en sorts politisk katalysator. Ja, lite som att alla frågor kommer in i början av ett rör, går genom den där katalysatorn, och så kommer du ut på andra sidan i rätt form. I det här fallet med en invandringskritisk bas.

I min värld är detta bara en ursäkt för att själv inte engagera sig och ta tag i de problem man tycker sig se i samhället. Låt andra ta i det, så kan man låta gnället fortsätta i media utan att man behöver ta ansvar. Genom att rösta på något man vill se skapa oro, istället för att rösta på dem som man tror kan leda landet bäst, tycker man att man driver frågorna framåt. I min värld är det fel väg att gå.

Att gnälla och rasera är enkelt, att vara konstruktiv, positiv och problemlösande är svårt. 

Jag är glad att Centerpartiet väljer den svåra vägen. Den som tror på människan och på framtiden. Den som inte behöver någon katalysator.















4 kommentarer:

Unknown sa...

Bilden utgör upphovsrättsskyddat material oavsett hur mycket du skriver om din fina politiska värdegrund. Tas inte bilden bort omgående kommer en polisanmälan göras alternativt civilrättslig talan väckas.

Onkel Olof sa...

Var ganska säker på att jag kollat att den var fri att använda, men givetvis tar jag bort den.

Unknown sa...

Jag är rätt säker på att du snackar skit, med tanke på att det står klart och tydligt på webbsidan att det utgör upphovsrättsskyddat material. Men är man å andra sidan villig att rösta på Annie Lööf och skriver skitnödigt om sin vackra värdegrund, då har man ju inte så mycket omdöme.

Onkel Olof sa...

Bilden är borttagen, och jag ber om ursäkt för detta.