fredag 1 september 2017

Kärlek, humor och att vara nära



Många har sett min lite annorlunda valfilm nu. Den har fått många kommentarer. De flesta positiva, och de flesta tycker den är väldigt rolig. Det gläder mig mycket. Kanske är den inte så politisk korrekt, och kanske tilltalar den inte den breda massan av väljare, men för mig är den viktig av en annan anledning: den är väldigt mycket jag.

Jag funderade på att göra en sån där fin film med vacker natur, stort leende och ett berättande om vården, miljön eller skolan. Men som jag skrivit innan så vill alla politiker har bra miljö, vård och skola, så det behövs egentligen inte en sån politiker till i världen.

Så jag valde ett av de i min värld mest allvarligaste ämnena: humorn. Har man ingen humor, är det svårt att ha ett stort hjärta och utan lite kul i bedrövelsen kan man inte komma varandra riktigt nära.

Så kanske ger inte filmen mig en massa röster, men den som kryssar mig ska inte tvivla på vem de röstar på. Alla andra får ett gott skratt med sig.

Det bjuder jag på....















Inga kommentarer: