måndag 3 juli 2017

Almedalen surrogat

Fiiint!

Jag skulle egentligen varit i Almedalen just nu och minglat runt med andra centerpartister och människor med ett budskap. Då jag fick diagnosen diabetes förra veckan ville inte min doktor att jag skulle ut på för långa äventyr. Nä, det var bättre att vara hemma och jobba på nya värden.

Men så fort det var bestämt, så deppade jag inte över det. Man får anpassa sig till omständigheterna, och gnäll har inte gjort någon frisk, vad jag vet. Dessutom blev gräsmattan äntligen klippt (se bild).

Men lite så här måste man tänka politiskt med. Man har en god idé, men så händer det något, och då får man anpassa sig. Det har inte med ideologi att gör. Problem löser man, och de som inte har någon idé skyller ofta på andra. Man måste också vara tydlig och transparent, så människor förstår.

Så när man nu tar del av all information från Almedalen, så blir det väldigt tydligt för mig att tjafset om kommande regeringsalternativ är lite som att skylla ifrån sig. Det tar fokus från problemlösningen, det vill säga politiken.

Så kanske gör jag mer för politiken genom att klippa gräset, tro det eller ej...











1 kommentar:

ERIC SECHER sa...


Du har en bra inställning, tycker jag.