torsdag 3 november 2016

Idag tänker jag på Kalmar

Bra initiativ!

Tankesmedjan i radions P3 brukar alltid börja med frågan: "Vad tänker du på idag?". Det tycker jag är ett bra sätt att inleda en diskussion, så idag ställer jag frågan till mig själv:

Vad tänker jag på idag?
Jo, idag tänker jag på Centerpartiet i Kalmar. De har de senaste dagarna fått enormt mycket jobbiga kommentarer på nätet för att de erbjuder kurser i svensk demokrati där språket är arabiska. "Det där var en bra idé", tänkte jag när jag läste det. Kanske något vi skulle göra i Östra Göinge med.

"Hur står det egentligen till med många vuxna?", tänkte jag när jag läste kommentarerna på Facebook. Att folk bara får hålla på som de gör utan att det händer något. Hur kan människor tro att vi ska komma någonstans med mobbning och annat när de fritt hasplar ur sig vad som helst.

Så till slut tänkte jag på att man får inte bli avtrubbad, utan man måste fortsätta stå upp för respekt, språkbruk och värdegrund.

Vill man inte stå längst fram och ta debatten och all skit som kommer med den, kan man alltid gå in och ge en "tumme upp" till Centerpartiet i Kalmar så att de känner att vi är många som står bakom dem.

När jag tänkt det gjorde jag tanken till en handling, gör det du med.

Kör hårt Kalmar!