söndag 4 september 2016

Positivt varumärke

Genialt bra

Igår var det kampanjarbete i samband med Broby marknad. Vi har valt att vara på vår tom, då den ligger på vägen upp till marknaden. Så alla måste passera den. Jag tycker också att det ger en mer positiv bild att man kan vara någonstans där det finns plats att sitta ner, prata och ta en kopp kaffe. Och mycket kaffe gick det åt.

Men det bästa var ändå de p-skivor vi delade ut. Det har blivit regel här att man måste ha p-skiva för att stå parkerad i byn, och en i kretsen kläckte den goda idén att vi borde ha egna skivor att dela ut. En annan i kretsen har jobbat hårt med att få fram bra p-skivor (se ovan). De är mindre och klistras i fönstret, så de är inte lika mycket i vägen som de stora pappskivorna. Centerns logga får man på köpet.

Dessa gick väldigt lätt att dela ut, även om de tydligt var från Centerpartiet. Men just nu får partiet mycket positiv uppmärksamhet i media, och det märks att även de som kanske inte röstar på partiet ändå ser det som en stabilt parti.

För visst är det ändå ett bra mått på att man har ett positivt varumärke, när människor inte ser något problem med att ha det sittandes i framrutan på sin bil.

Sen är det så klart enormt inspirerande att arbeta med kreativa kretsmedlemmar.












Inga kommentarer: