måndag 28 mars 2016

F F F

Bara det som gäller

Just nu är man lite trött på hur man bollar information i media, och ännu mer trött på dem som gnäller på hur en viss fråga presenteras. Vänstern anklagar de som är mot invandring för att sprida felaktig information, och motståndarsidan anklagar pressen och vänstern för att mörka och släta över. Det är det närmaste ett informationskrig där ute, och kanske är det så. Man brukar ju säga att det första offret i ett krig är just sanningen.

Jag tror inte på att mörka, undanhålla eller försköna. Jag tror intre heller på grundlös smutskastning eller att man sätter epitet på varandra. Jag vill ha transparens, fakta och raka rör. Människans fantasi och oro är nästan alltid värre än den undanhållna sanningen, så istället för att värdera och vinkla så säg som det är.

För just nu är jag, och säkerligen flera med mig, som bara vill skrika:
- Fakta för fan!

Alltså, berätta hur det är så vi kan hitta riktiga lösningar och bilda oss en egen uppfattning. Tolka inte  åt oss och berätta vad vi ska tycka, och för allt i världen sluta med tjafset. 

För tjafs har vi nog av ändå...











Inga kommentarer: