måndag 28 september 2015

Centerstämman recenserad

Lite souvenirer 

Så då var Centerstämman över. Fyra minst sagt intensiva dagar har övergått till måndag. Jag hade höga förväntningar och är ändå positivt överraskad. Som ny och "förvirrad" har jag ändå känt mig väldigt hemma i den nya omgivning en stämma innebär. Mycket tack vare alla trevliga och engagerade människor man träffat.

Ska försöka ge en kort recension av mina upplevelser:

Motioner
Ingen av mina motioner bifölls, men jag fick bra svar från partistyrelsen. Gav ändå blodad tand och till nästa stämma får man se till att skriva dem ännu bättre.

Det bästa
Det alla bästa var alla trevliga centerpartister. Jag har fått många nya goda vänner. Tyvärr hann man ändå inte med så många som man skulle vilja.

Politiken. Bra beslut togs och ett partiprogram som kommer att bli lätt att företräda skapades. Blev väldigt glad över den överväldigande majoritet som står bakom en stark integrationspolitik.

Beräknad sovtid
Från torsdagmorgon 04:40 till söndag 23:30 tror jag att jag sovit 10-12 timmar. Sammanlagt. Långa dagar följd av nattliga diskussioner tar sin tid.

Fascinerande 
Voteringsförfarandet måste upplevas. Utan ett mer än proffsigt presidium skulle det kunna gjort en galen. Nu blev det uppvisning i ordning och uppförande kryddad med lagom distans och humor.

Lite förvånande
Att man faktiskt kollar att man har rätt passerkort.

Detta tar jag med mig
Att man även som enskild kan vara med att påverka i samhället. Förespråkar detta för de jag träffar. Om man har lite vilja och engagemang så blir man lyssnad på. Fler borde prova detta.

Speciellt tack till
Eskil Erlandsson. Filmen du spelade in till min mamma kommer nog att få fler än henne att fundera över Centern som ett valbart alternativ. Underbart.

Det var verkligen en förmån att få vara ombud på Centerns stämma. Bara att hoppas att man får förtroendet att vara med på nästa med. Då kommer jag att vara förberedd till tänderna. Vänta bara...




Inga kommentarer: