söndag 2 november 2014

Dags för möte

Aldrig fel

I morgon är det dags för mitt andra lokalmöte. Det första handlade mest om hur olika poster skulle fördelas efter valet. Så klart anmälde jag mitt intresse, även om de som stod på valsedlarna givetvis är de som också ska representera partiet i olika nämnder och utskott. Så chansen är liten att man får vara med, men redo är jag.

Jag har ju tidigare arbetat i andra ändan av systemet, alltså som tjänsteman. Så min vana ligger i att skriva rapporter och analyser som senare ska ligga som delar av underlag för olika politiska beslut. Någon motion tex har jag aldrig skrivit.

Har lite idéer om vad jag tycker partiet borde arbeta med på lokal nivå, så omöjligt är det inte att min första motion kommer inom snar framtid. Till dess får man hänga på och se hur de andra resonerar. Man representerar ju de facto inte sig själv.

Vilket som. Det ska bli spännande och trevligt med möte igen...





Bilden hämtad ifrån

Inga kommentarer: